Degringoladă la cel mai important cotidian japonez. Cum se inventau articole şi interviuri în redacţie

14 septembrie 2014 13:34

24 0

Degringoladă la cel mai important cotidian japonez. Cum se inventau articole şi interviuri în redacţie

Publicaţia japoneză Asahi Shimbun, criticată în ultimele luni pentru maniera de relatare a cazurilor “femeilor de confort” racolate de militarii japonezi în Al Doilea Război Mondial, a recunoscut duminică faptul că a inventat un interviu cu preşedintele companiei Nintendo, Satoru Iwata, scrie The Japan Times.

Într-o declaraţie publicată în ediţia sa duminicală, Asahi Shimbun afirmă că a produs un articol în iunie 2012 care părea a fi un interviu cu preşedintele Nintendo, Satoru Iwata, deşi în realitate ziarul a compilat opinii postate de Iwata pe website-ul companiei Nintendo.

Aşa-zisul interviu a apărut pe 8 iunie 2012 într-un articol ce includea interviuri cu reprezentanţii principalelor companii japoneze ce produc jocuri video. Publicaţia Asahi Shimbun solicitase un interviu cu conducerea Nintendo, dar a fost refuzată. În această situaţie, ziarul i-a comunicat companiei Nintendo că doreşte să scrie un articol prin compilarea opiniilor postate pe website-ul companiei.

Cotidianul a continuat publicarea articolului, susţinând că a avut aprobarea din partea Nintendo, însă aceasta i-a prezentat ulterior cotidianului Asahi Shimbun un protest legat de faptul că respectivele opinii şi remarci păreau a fi un interviu. Publicaţia a prezentat scuze producătorului de jocuri video.

În declaraţie, Asahi Shimbun precizează că va prezenta scuze publice şi cititorilor săi.

Publicaţia Asahi Shimbun, cel mai mare cotidian japonez, a retras joi o relatare controversată despre Masao Yoshida, fostul director al centralei nucleare Fukushima, după ce a recunoscut că articolul conţinea informaţii eronate.

Sursa: jurnalul.ro

Pentru pagina categorie

Loading...