Pacaleala istorica de 1 aprilie: Cum au picat in plasa UE marile agentii de presa din Rusia

01 aprilie 2015 16:05

25 0

Cele mai importante agentii de presa ruse, Ria Novosti, Tass, Russia Today si Interfax, au publicat informatii, miercuri, cu privire la faptul ca navele Mistral de productie franceza destinate Rusiei ar fi ajuns de fapt in serviciul Uniunii Europene.

Cele mai importante agentii de presa ruse, Ria Novosti, Tass, Russia Today si Interfax, au publicat informatii, miercuri, cu privire la faptul ca navele Mistral de productie franceza destinate Rusiei ar fi ajuns de fapt in serviciul Uniunii Europene.

Potrivit publicatiei Meduza, sursa pentru aceasta informatie, care a fost de fapt o pacaleala de 1 aprilie pe care presa din Rusia a luat-o drept stire adevarata, a fost site-ul EU Observer.

In stirea initiala, se scrie ca Inaltul Reprezentant al UE pentru Politica Externa, Federica Mogherini, ar fi cel care ar fi facut anuntul.

Potrivit sursei citate, primul vas Mistral ar fi urmat sa aiba numele "Juncker", in onoarea presedintelui Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker. Nava ar fi urmat sa navigheze la Riga, deoarece Letonia detine in prezent presedintia Uniunii Europene.

In plus, se scria ca vasul ar urma sa aiba arborat un steag al Uniunii Europene, fiind insa inregistrat in Panama, "pentru a economisi bani din taxe". De asemenea, "Juncker" ar fi urmat sa navigheze de la Riga in Luxemburg, un stat fara iesire la mare, odata cu preluarea presedintiei UE de catre aceasta tara.

Al doilea vas Mistral ar fi fost numit "Mogherini" si ar fi urmat sa aiba baza pe insula italiana Lampedusa.

Presa rusa a transmis rapid erate si a facut corecturile necesare, dupa ce reprezentantii Uniunii Europene au transmis ca articolul din EU Observer reprezinta o pacaleala de 1 aprilie.

"Franta planuieste sa dea navele 'Mistral' Uniunii Europene, nu Rusiei", a titrat Tass, iar Ria Novosti a notat ca "Franta va da Uniunii Europene navele 'Mistral' construite pentru Rusia".

Interfax citeaza sursa initiala, aratand ca aceasta precizeaza ca Franta va da vasele Uniunii Europene, in timp ce Russia Today citeaza, la randul sau, rapoarte din presa privind un transfer al navelor rusesti catre Uniunea Europeana.

In articolul din EU Observer s-a specificat, ulterior, la inceput, ca este o gluma de 1 aprilie: "Niciunul dintre citatele sau informatiile continute in articol nu sunt adevarate".

Ti-a placut acest articol? Urmareste Ziare.com si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Ziare.com.

Sursa: ziare.com

Pentru pagina categorie

Loading...